راهنمای خرید بیل مکانیکی

نکته اول : موارد کاربرد شما برای خرید بیل مکانیکی چیست؟
بیل مکانیکی کاربردهای گوناگونی دارد ، این ماشین در مواردی همچون حفاری های ساده ، مخصوصاً حفاری کانال ها ، انواع گود برداری ، خاک برداری ، حمل اجسام و مواد و … بکار میورد. این که شما برای چه عملکردی نیاز به خرید بیل مکانیکی دارید بسیار مهم است.

نکته دوم : استفاده از آن به جای لودر
یکی از موارد کاربرد بیل مکانیکی که توجه به آن بسیار مهم است، استفاده از بیل های بکهو لودر Backhoe loader است، شرایط ترجیح دادن یک بیل بکهو به لودر بر اساس توضیح زیر است. همچنین لودر برای خاک های نرم صرفه اقتصادی بیشتری نیز از نظر زمان کارکرد و هزینه های جاری دارد، اما نباید از این مهم غافل شد که بیل مکانیکی با دقت بیشتری عمل کرده و مخصوصاً در گود برداری های ساختمانی در شهرها آسیب کمتری به ساختمان های جانبی می رساند. در واقع از این نوع بیل‌های مکانیکی برای انجام عملیات‌های سبک نظیر برداشتن موانع از سر راه، خاکبرداری‌های کم حجم و نصب لوله در کانال‌ استفاده می‌شود. این دستگاه در انواع مختلف ثابت، گردان و کشویی در بازار وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت محصولات معدن ماشین سپاهان با ما در ارتباط باشید ..

 برای استعلام قیمت بیل مکانیکی و سایر محصولات و ماشین آلات شرکت معدن ماشین با ضمانت و کیفیت بی نظیر همراه با مشاوره رایگان اختصاصی از ما دریافت کنید .

نکته سوم : محیط عملیاتی یا کارگاهی مورد نشر برای بیل مکانیکی
یکی دیگر از عوامل موثر برای خرید بیل مکانیکی، محل یا محیطی است که قرار است بیل در آن استفاده شود. نوع خاک، میزان گل بودن زمین، این شرایط در انتخاب نوع ماشین تاثیر گذار است. برای مثال در مکان هایی که سقف آن کوتاه است از بیل های مکانیکی با بازوی خاص (Gradall) استفاده می شود. که در زیر شکل آن را مشاهده می کنید.

راهنمای خرید بیل مکانیکی - شرکت معدن ماشین سپاهان

نکته چهارم : مشخصات فنی آن

  • وزن کاری: این گزینه تاثیر به سزایی در انتخاب و مناسب دانستن یک دستگاه برای عملیاتی که پیش رو است خواهد داشت.
  • نوع و مدل موتور: چندین کمپانی معروف و مشهور در جهت تولید موتورهای دیزل وجود دارند که از مشهور ترین آنها میتوان به ولوو، کامینز، هیوندا و … اشاره نمود. انتخاب ماشینی که موتور قدرتمند، شناخته شده و مشهوری دارد نه تنها باعث اطمینان شما به عملکرد اصلی آن میشود بلکه بی شک تأمین مایحتاج آن، تأمین قطعات و تضمین خدمات پس از فروش آن نیز مشخص تر است.
  • طول بوم و بازو : این گزینه نیز یکی از پارامترهای فنی ماشین است که صرف نظر از برند تولید کننده دستگاه هنگام خرید توسط خریدار باید به آن دقت شود تا دستگاهی را خریداری کند که کارایی مطلوب را داشته باشد.
  • حداکثر عمق حفاری: این پارامتر نیز همانند طول بوم و بازو از مشخصات فنی دستگاه میباشد و سوای از برند و قیمت دستگاه باید به آن دقت نمود.
  • سیستم استاندارد لوله کسی جهت نصب چکش: بیل مکانیکی با بیل هیدرولیک به این کاربرد نیز مشهور است ، میتوان بر روی آن چکش جهت حفاری و تراشیدن نصب کرد.
  • نوع چرخ: اینکه بیل مکانیکی چرخ زنجیری باشد یا چرخ لاستیکی مسلماً بر قیمت خرید آن نیز تاثیر گذار است. اولین دلیل این تاثیر این است که معمولاً انواع چرخ زنجیری مدل های بزرگتری از بیل مکانیکی هستند. قیمت تمام شده تولید این دستگاه با چرخ زنجیری بالاتر از چرخ لاستیکی است.
  • انطباق و همخوانی با سایز ماشین آلات: مدت زمانی که انجام پروژه طول می کشد به طور بسیار زیادی به هماهنگی میان ماشین آلات وابسته است. برای مثال قیمت بیل مکانیکی کوچک ارزان تر از بیل های بزرگتر است، اما با کامیون کمپرسی بزرگ که معادل “دامپتراک کوچک” است مطابقت ندارد و “دامپ تراک بزرگ” همخوانی ندارد. در ساخت و ساز، این قانون تجربی پذیرفته شده است که ترکیب بهینه بیل مکانیکی هیدرولیک و کمپرسی باید ۵-۷ سطل کامیون کمپرسی باشد. در صورتی که ماشین آلات تخریب، آوار برداری، حمل و نقل و … با یکدیگر همخوانی داشته باشند، از لحاظ اقتصادی بسیار در هزینه ها صرفه جویی می شود.

اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *