راهنمای خرید مینی لودر - شرکت معدن ماشین سپاهان

مینی لودر یک ماشین یا یک محصول همه کاره و درجه یک است که با وجود جثه کوچک تر نسبت به لودر ها کارایی بسیار بالایی دارد. جثه کوچک این دستگاه ، آن را قادر می سازد تا در محیط های مختلف برای فعالیت های مختلف به راحتی قابل استفاده باشد چرا که مینی لودر ها با این ابعاد کوچک قدرت مانور بیشتر و سرعت عمل بالاتری نسبت به لودر ها دارند . از مینی لودر ها در پروژه ها و عملیات های راه سازی ، شهر سازی و عمران ، جنگلداری ، کشاورزی و … استفاده می شود.قابلیت کاربردی دیگری که این مینی لودر ها دارند این است که شما میتوانید با نصب جلوبند (Attachment) خاصی ، این دستگاه را برای انجام امور خاص توانا کنید. بیش از۴۰ نوع مختلف جلوبند وجود دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید. شما با نصب کردن هر کدام از این جلوبندها ، مینی لودر خود را برای انجام فعالیت مورد نظرتان آماده می کنید.

تاریخچه مینی لودر در ایران 

در ایران ، بابکت را به عنوان یک محصول یا یک کمپانی نمی شناسند بلکه بابکت به معنی مینی لودر است و در برخی از موارد به عنوان مثال مینی لودر ها را به نام های “بابکت دوسان” ، “بابکت توماس” ، “بابکت سانوارد” و نام های دیگر می شناسند مینی لودر ها از سال ۱۳۷۰ وارد ایران شدند ولی به دلیل این که شناخته شده نبودند استقبال زیادی از آنها نشد.سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ با رونق گرفتن ساخت و ساز و بالا رفتن توان خرید صاحبان مشاغل و پیمانکارها و بیشتر شدن پروژه ها ، مینی لودر ها مورد توجه قرار گرفتند و تا امروز هم از این ماشین ها استفاده می شود.

نقاط  قوت و ضعف مینی لودر ها

اکثرا مینی لودر ها که توسط شرکت ها تولید می شوند بعد از مدتی دچار مشکلات مشترکی می شوند از جمله این مشکلات میتوان به ضعیف بودن بازو یا دکل مینی لودر اشاره کرد یا ایراد های فنی مانند جوش آوردن رادیاتور و مناسب نبودن رادیاتور برای مینی لودر و … .از نقاط قوت این دستگاه ها نیز میتوان به قوی بودن موتور با استهلاک پایین برخی از مینی لودر های شرکت های معتبر و یا امکانات پیشرفته نسبت به سایر برند ها اشاره کرد.

سال ساخت ، مدل مینی لودر ، ساعت کارکرد

مینی لودر های مونتاژ ایران از تاریخ های شمسی و مینی لودر های خارجی از تاریخ های میلادی برای تعیین سال ساخت استفاده می کنند. هرچه مینی لودر شما به روز تر باشد بهتر است.مهم ترین موردی که در هنگام خرید مینی لودر باید به آن توجه داشته باشید مدل مینی لودر است .مورد بعدی که باید هنگام خرید مینی لودر به آن توجه کنید ساعت کارکرد است.در خودرو های سواری برای نشان دادن میزان کارکرد از کیلومتر شمار استفاده می کنند که هرچه بالاتر باشد یعنی ماشین مسافت بیشتری را طی کرده و مورد استفاده قرار گرفته است ، ولی در ماشین آلات راه سازی به جای کیلومتر شمار از ساعت کارکرد استفاده می کنند.به دلیل این که مینی لودر ها وظیفه طی کردن مسیر را ندارند بلکه وظیفه آنها مثلا جا به جا کردن خاک در مسافت ۴ تا ۶ متری است. از همین رو اگر مینی لودر ساعت کاری کمتری داشته باشد به احتمال زیاد نشان از کم  کار بودن دستگاه است. به این نکته توجه داشته باشید که ساعت کارکرد مینی لودر های بابکت هر ۱۰۰۰۰ساعت صفر می شوند و دوباره شروع به کار می کنند. به پلمپ بودن موتور و پمپ نیز دقت داشته باشید.

 

اخبار و مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *